Jeśli prowadzisz biznes i interesuje Cię reklama, z pewnością znasz ludzi, którzy jak tylko zaczynają zarabiać trochę pieniędzy, zaczynają rozmawiać o wszystkich rodzajach inwestycji. Zwykle pojawiają się pytania, czy reklama Google Ads to dobry sposób na wykorzystanie ich czasu i pieniędzy. A może zamiast tego powinni oni inwestować w nieruchomości lub rozwijać kolejne firmy? Cóż, okazuje się, że kampanie Google Ads pozwalają podwoić zysk z dotychczas sprzedawanych produktów i usług – pytanie jak to zrobić?
Kampanie Google Ads muszą być odpowiednio opłacone
Jeśli chodzi o reklamę internetową, wysoka jakość reklam + dobrze dostosowana stawka oznacza wygraną. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli chodzi o kampanie Google Ads. Jest to jedna z najbardziej popularnych i skutecznych platform reklamowych pay-per-click. Aby wykorzystać jej potencjał, ważne jest, aby poświęcić czas na naukę, jak to działa i opanowanie niuansów.
Wysokiej jakości reklama nie wystarczy – jeśli stawka za reklamę jest źle dopasowana, reklama może nigdy nie być postrzegana przez wyszukiwarkę jako warta umieszczenia nad listą wyników wyszukiwania. Tak samo, zbyt wysoka stawka za reklamę oznacza, że szybko odnotujesz straty, nie widząc zadowalającego zwrotu z inwestycji. Znalezienie idealnej równowagi wymaga prób i błędów (i dużo cierpliwości), ale kiedy już to się uda – nie będzie granic, jeśli chodzi o to, co można osiągnąć za pośrednictwem tej potężnej platformy.
Kampanie Google Ads na początku warto optymalizować pod wysoki wskaźnik CTR
Jeśli podzielisz kliknięcia przez wyświetlenia, otrzymasz click-through-rate, czyli CTR. Jest to po prostu procent użytkowników, którzy znaleźli się na reklamowanej przez Ciebie stronie, ponieważ kliknęli na Twoją reklamę. Jest to ważny wskaźnik, ponieważ mówi Ci, które reklamy działają dobrze, a które nie.
Na przykład, jeśli reklama ma 100 odsłon i 10 osób kliknie na nią, to jej CTR wyniesie 10%. Jeśli ta sama reklama tylko 50 odsłon, ale nadal ma 10 kliknięć, to jej CTR wynosi 20%. Wyższy CTR oznacza, że nie tylko ludzie widzą Twoją reklamę, ale także uznają ją za wystarczająco istotną, aby faktycznie kliknąć na Twoją stronę.
Możesz zwiększyć swój budżet na kampanie Google Ads, ale też zmniejszyć cenę za kliknięcie, aby poprawić pozycję i miejmy nadzieję zwiększyć ruch (a w konsekwencji konwersje).